vem sjunger och skrattar...

När jag var liten älskade jag mumindalen. Det var så vackert illustrerat, kunde sitta och drömma om att jag sprang omkring med mumin eller spelade flöjt med snusmumriken...

vem sjunger och skrattar med små hattifnattar, ju muumin ;)

minns ni? Jag var en riktig kritiker när jag var liten, kunde sitta och titta i böckerna, har mamma berättat och säga vad som var fult, snyggt och lite konstigt. Så elak kunde jag vara, och om mamma inte höll med kunde "jag rita upp" eller försöka kludda fram något, jag hade fått det från min pappa som var lärare.
Jag har heller aldrig varit ett barn som sprungit omkring, jag har suttit och ritat och som sagt. Nu ska vi prata om mumin, inget annat. Mumin var det ja...han är fin han.
tove jansson, nays bro'

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0